torstai 21. marraskuuta 2013

VÄRIKÄS LAULULEIKKITUOKIO

 "HUIVIVEIVI"

Vietimme marraskuun alussa taas tiimin kanssa mukavan yhteisen aamupäivän. Tällä kertaa kokoonnuimme lähipäiväkodille värikkään laululeikkituokion merkeissä eli lauloimme ja leikimme toimintavuoden teeman eli taidekasvatuksen mukaan erilaisia väreihin liittyviä lauluja ja laululeikkejä, joita olimme tiimin hoitajien kesken keränneet yhteen laulutuokiota varten.

Lisäksi olimme sopineet, että tuokioon otetaan lapsille värikkäitä huiveja mukaan, joiden kanssa tanssimme musiikin tahtiin. Soitimme mm. Nuoren Suomen "Kehokekkerit"-rytmiliikunta-CD:ltä "Huiviveivi"-kappaleen, jossa sävelmän tempo muuttui vaihdellen hitaasta nopeaan.

Lisäksi otimme mukaan rytmisoittimia, joita lapset saivat kokeilla. Soitimme ja lauloimme yhdessä myös riemukkaan Liisin värilaulun. Orkesteri oli tosiaan täynnä toinen toistaan sekalaisempaa seurakuntaa ja lapset soittivatkin niin sydämensä pohjasta antaumuksella, että kyllä meistä ääntä lähti! Aluejohtajammekin tuli yläkerran toimistostaan katsomaan tätä loppuhuipennustamme. Saimme myös houkuteltua esimiehemme säestämään lopuksi rauhallisemman laulun pianolla, sillä tiimistämme ei kukaan hoitajista osaa juuri soittaa mitään intrumenttia. 

LIISIN VÄRILAULU
 
Hei, minä tykkään punaisesta,
minä tykkään punaisesta.
Minä tykkään kauheesti punaisesta!

Hei, minä tykkään sinisestä,
minä tykkään sinisestä.
Minä tykkään kauheesti sinisestä!

Hei, minä tykkään keltaisesta,
minä tykkään keltaisesta.
Minä tykkään kauheesti keltaisesta!

Hei, minä tykkään punaisesta,
minä tykkään sinisestä.
Minä tykkään kauheesti keltaisesta!

Ei kommentteja: